Energetikos ministerija sprendžia privačios elektromobilių infrastruktūros plėtros Lietuvoje klausimus
Gegužės 26 d. Energetikos ministerija, vykdydama Elektromobilumo ekosistemos sukūrimo projektą, surengė diskusiją su rinkos dalyviais dėl elektromobilių privačios įkrovimo infrastruktūros plėtros iššūkių ir galimybių Lietuvoje. Vienas didžiausių jų - koks greičiausias būdas elektromobilių įkrovimo prieigoms atsirasti daugiabučių namų kiemuose ir technologiniai sprendiniai efektyviai išnaudojant elektros energijos tiekimo infrastruktūrą.
Diskusijos metu buvo tariamasi dėl privačios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai daugiabučių namų kiemuose ir aplinkinėse vietose, ypač miegamuosiuose miestų rajonuose, kuriuose vyrauja nuolatinis automobilių statymo vietų trūkumas.
Rinkos dalyvių manymu, iniciatyvos galėtų imtis pačios daugiabučių namų bendrijos ir dėl įkrovimo stotelių įrengimo tokiuose kiemuose kreiptis į įkrovimo prieigų operatorius. Taip pat būtų siekiama išvengti scenarijaus, kuriame už stoteles mokėtų visi gyventojai, įskaitant ir tuos, kurie elektromobiliu nesinaudoja. Buvo analizuojami ir alternatyvūs variantai, kai iniciatyvos imasi pačios daugiabučių namų bendrijos arba administratoriai.
Sprendžiant elektromobilumo plėtros senų daugiabučių namų kiemuose problematiką, rinkos dalyviai taip pat siūlo dalį įkrovimo stotelių įrengti miegamuosiuose rajonuose esančių prekybos centrų aikštelėse arba kitokio pobūdžio aikštelėse šalia daugiabučių namų. Jie taip pat pažymėjo, kad daugeliu atveju šalia senesnės statybos daugiabučių namų vis dar yra nesuformuoti žemės sklypai, todėl infrastruktūros plėtros galimybės šiose vietose tampa apsunkintos.
Susitikimo metu buvo diskutuojama ir dėl tikslingumo įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles darbovietėse, specialistų teigimu, jei gyventojų darbo vietose atsirastų tokios stotelės, tikimybė, kad darbuotojai įsigys elektromobilius ženkliai padidėja.
Rinkos dalyviai taip pat daug kalbėjo apie elektros tinklo galimybes ir sprendimus, galinčius prisidėti prie efektyvios įkrovimo infrastruktūros plėtros, išnaudojant esamus elektros tinklo resursus. Jie pažymėjo, kad daugeliu atveju būtų naudinga įrengti įkrovimo stoteles su integruotu elektros apkrovos valdymo moduliu, kuris leistų užtikrinti įkrovimo sesijas be papildomos elektros tinklų plėtros. Rinkos dalyvių nuomone, yra tikslinga išnaudoti saulės elektrines ir įkrovimo stoteles tame pačiame objekte, tačiau neatmetama galimybė elektromobilių įkrovimui išnaudoti ir gyventojų turimas nutolusias saulės elektrines.
Kaip jau anksčiau skelbė Energetikos ministerija, daugiausia Lietuvoje planuojama įrengti privačių įkrovimo prieigų, kurių galia neviršytų 22 kW. Prognozuojama, kad Lietuvoje iki 2030 m. turėtų atsirasti nemažiau kaip 54 tūkst. privačių elektromobilių įkrovimo prieigų. Privačios įkrovimo infrastruktūros plėtrai iki 2026 m. Energetikos ministerija yra suplanavusi skirti 46 mln. eurų lėšų.
Šiuo metu yra baigiamas rengti Elektromobilių naudojimo ir elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros veiksmų plano projektas, kuris numatys priemones ir veiksmus, kuriais būtų didinamas elektromobilių naudojimas ir užtikrinama efektyvi elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra Lietuvoje.