- +


Globalus oro uostų tinklas

Pasirinkdami skristi, pasirenkame ir tai, jog mūsų kelionė aplinkai kainuos. 2016-aisiais visame pasaulyje buvo tik 11 šalių, kurios į aplinką išmetė daugiau CO2 nei tarptautinės (taip, tik tarptautinės) Žemės gyventojų kelionės lėktuvais.



Globalus oro uostų tinklas

Sąmoningai keičiant skraidymo įpročius galima drastiškai sumažinti ir jų žalą gamtai. Vakarų valstybės problemą sprendžia keisdamos pačių oro uostų veikimo principus, o aviakompanijos investuoja į švaresnius degalus. Pavyzdžiui, Vilniaus oro uostas siekia 2019-aisiais pereiti į Tarptautinės oro uostų tarybos „ACI Europe“ CO2 akreditacijos programos 2-ąjį lygį.

- +


Pakilimo takas

Pažvelkime į vieno skrydžio statistiką. Apskaičiuota, jog vienas žmogus, perskrisdamas Atlanto vandenyną, sukuria daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei numatyta pagal asmeninę ribą, kurios turėtų laikytis kiekvienas Žemės gyventojas, jeigu norime stabdyti klimato kaitą. Kiekvienam skrydžio iš Londono į Niujorką keleiviui tenka 1,2 t į aplinką išskiriamo CO2 – būtent tiek, kiek mokslininkai rekomenduoja neviršyti per visus metus.



Pakilimo takas

O jei rinktumėmės skraidyti mažiau? Didžiausią dalį žalingų medžiagų lėktuvai sunaudoja kildami ir leisdamiesi, todėl trumpiausi skrydžiai tam tikra prasme yra žalingesni už ilguosius. Sprendimas – vietoje trumpų skrydžių rinktis keliavimą autobusu ar traukiniu.

- +


Bagažas

Kai vykdami kraunatės lagaminus, tai ne tik patogumo, bet ir aplinkosaugos klausimas. Lėktuvo degalai naudojami pakelti vieną jo viduje esantį kilogramą ir kiekvienos vietos centimetrą.



Bagažas

Vežkimės tiek, kiek iš tiesų reikia. Jei reikia keliauti lėktuvu, pasiimkime tik reikalingus daiktus ir skriskime tik antrąja klase, kurioje vieno keleivio skrydis reikalauja mažiau vietos, tad mažiau svorio ir automatiškai mažiau degalų.

- +


Stebėjimo bokštas

Kiekvienas žmogus per metus sukuria apie 5–7 t CO2. Riba, kurios rekomenduojama neperžengti, kovojant su klimato kaita – 1,2 t.



Stebėjimo bokštas

Jei lėktuvais naudotis privalome, imkimės veiksmų, kad jų išskiriamą CO2 kiekį bent sumažintume. Pavyzdžiui, skirkime miškų sodinimo labdarai. Tokios užsienio kompanijos kaip „United“ arba „JetBlue“ jau leidžia tiesiog perkant bilietus dalį sumos skirti miškų želdinimui. Paprastai tariant, medžiai, į kurių auginimą investavome, sugers skrendant išskirtą CO2. Aviakompanijos vis plačiau naudoja biokurą, tad pirkime bilietus iš tų, kurios rodo iniciatyvą skraidinti švariai.

Ar tikrai norite išeiti?


Pasilikti Išeiti